چگونه لینکسازی خارجی مانند راهنمایی مردم برای گردشگران عمل میکند؟
فرض کنید یک گردشگر وارد شهر شما شده و اطلاعی از اماکن تاریخی، فرهنگی و دیدنی ندارد. این شهر دارای آثار معروفی است که توریستها را از سراسر جهان جذب میکند. گردشگر برای دیدن این جاهای دیدنی، از مردم محلی نشانی میپرسد و آنها یک مکان دیدنی را به او معرفی میکنند. گردشگر با خود میگوید اینجا حتماً ارزش دیدن را دارد.
این دقیقاً همان کاری است که استراتژی لینکسازی خارجی برای موتورهای جستجو انجام میدهد! گوگل از وبسایتهای دیگر درباره سایت شما نظرسنجی میکند و بر اساس لینکهای خارجی (بکلینکها) که به سایت شما داده میشود، جایگاه و رتبهتان را تعیین میکند.
آیا میخواهید در این زمینه بیشتر بدانید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.
استراتژی لینک سازی خارجی چیست؟
پیشتر از اهمیت لینکسازی در افزایش سئوی وبسایت و بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو و کاربران صحبت کردیم. اما استراتژی لینک سازی خارجی چیست و چگونه میتواند به بهبود سئوی سایت شما کمک کند؟ برای اینکه درک بهتری از لینکهای خارجی داشته باشید، تفاوت آن با لینک داخلی را برایتان شرح میدهیم: لینک داخلی از یک محتوا در سایت شما به محتوای دیگر در همان سایت اشاره دارد و در واقع ارزشی است که خودتان از یک محتوا به محتواهای دیگر میدهید.
اما لینک خارجی (External Links) به معنی ایجاد پیوند از یک محتوای وبسایت به محتوای یک وبسایت دیگر است که دامنهای متفاوت دارد. این پیوندها میتوانند از وبسایتهای دیگر به مطالب شما باشند یا شما به وبسایتهای دیگر لینک بدهید.
چرا لینکهای خارجی اهمیت دارند و باید برای آنها استراتژی تنظیم کنیم؟ لینکسازی خارجی باعث بهبود تجربه کاربری، تشخیص بهتر موتورهای جستجو از موضوع محتوا و اعتماد بیشتر گوگل به محتوای شما میشود. چون این لینکها از طرف سایر افراد و کسبوکارهای فعال در سطح وب ایجاد میشوند، در نزد گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. وقتی وبسایتهای دیگر به محتوای شما لینک میدهند، این نشانگر ارزش و اعتبار محتوای شماست و باعث بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو میشود.
تنظیم استراتژی لینک سازی خارجی
حال که با اهمیت استراتژی لینک سازی خارجی آشنا شدیم، باید ببینیم از چه روشهایی میتوان بکلینک دریافت کرد تا باعث بهبود SEO وبسایت شود. در اینجا چهار روش برای دریافت لینک خارجی را با شما به اشتراک میگذاریم که ممکن است نیازمند صرف زمان باشند، اما قطعاً تأثیرگذار هستند.
-
محتوای یونیک و منحصربهفرد تولید کنید: هرچه وقت بیشتری را برای تولید محتوای غنی، باکیفیت و بیهمتا صرف کنید، شانس دریافت لینک از همکارانتان در حوزه کاری خود را بهصورت کاملاً طبیعی بالا میبرید. سایر تولیدکنندگان محتوا نیز برای اعتبار بخشیدن به وبسایتشان به محتوای شما لینک میدهند.
-
شبکهسازی کنید: ساختن ارتباطات با افراد چه در فضای کسبوکارهای حضوری و چه در بستر مجازی امری حیاتی است. ایجاد ارتباط با کسبوکارهای موفق در حوزه کاریتان میتواند بسیار مثمر ثمر باشد و باعث میشود که افراد به محتوای شما لینک بدهند.
-
پست مهمان بنویسید: با نوشتن پست مهمان در وبسایتهای دیگر، میتوانید به وبسایت خود لینک بدهید. این کار نیازمند شبکهسازی خوب و برقراری ارتباط با کسبوکارهای مطرح در زمینه موضوعیتان است.
-
رپورتاژ آگهی منتشر کنید: انتشار رپورتاژ آگهی یک استراتژی لینک سازی خارجی مؤثر است. با هزینه کردن برای انتشار محتوای خود در وبسایتهای معتبر، میتوانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید.
تدوین استراتژی لینک سازی خارجی میتواند به بهبود سئو و رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. با اجرای این روشها، میتوانید بهصورت طبیعی و اصولی لینک خارجی دریافت